Friday, November 9, 2012

Contoh Karangan - Aku Seorang Polis

Aku Seorang Polis

       Aku polis. Aku dilahirkan dalam keluarga polis. Bapaku juga anggota polis. Sejak kecil lagi, aku bercita-cita menjadi anggota polis. Kini, aku bertugas di Balai Polis Rawang.
       Tugasku amat mencabar, terutama ketika kejadian jenayah berlaku. Kadang kala aku terpaksa mengorbankan waktu cutiku untuk bertugas. Aku bertugas dengan penuh dedikasi. Aku sentiasa dihormati orang awam.
       Pekerjaanku tidak mengira masa dan hari. Aku sentiasa bersedia untuk dipanggil bertugas. Bagiku, aku ingin menegakkan undang-undang demi menghapuskan jenayah.
       Aku telah berjaya dalam tugasku. Aku akan terus berusaha untuk berkhidmat kepada negara yang aku cintai. Sesungguhnya mulia. Aku akan terus berbakti kepada masyarakat walaupun telah bersara kelak.

4 comments:

Anonymous said...

Super

Muhammad Faizal said...

cobaan yg baik tapi boleh improve lagi

Anonymous said...

Boleh lh 🗿ᮢᮡᮣᮁᮀᮂ

Anonymous said...

Mantap